شبکه مجازی حسابداران ایران

IRAN Accountants Virtual Network
 
چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۴۲ ب.ظ

تحلیل بورس

تحلیل بورس اوراق بهادار- 23 مهر ماه 93

 

شاخص امروز با رشد ۱۰۱ واحدی به ۷۱۸۹۳ رسید و ارزش معاملات به ۱۴۳ میلیارد تومان رسید. بازار در این روزها وضعیت بهتری پیدا کرده است.

 

خبرهای پیرامون بازار

سخنان دیشب رئیس جمهور بسیار امیداورکننده بود و منجر به وضعیت بهتری در بازار گردید.

قول رئیس جمهور به رشد اقتصادی بالای صفر در پایان سال و کاهش تورم به زیر ۲۰ درصد خبرهای جالبی بود.

به توافق رسیدن و تاکید به این موضوع توسط رئیس جمهور خبر بسیار خوبی برای بازار بود

داعش این روزها حملات شدیدتری به بغداد و الانبار داشته و کوبانی نیز بمباران شیمیایی شده توسط داعش و درگیری ها در ترکیه بالاتر گرفته و حملات هوائی ائتلاف ضد داعش نیز چندان موثر نبوده است.

ظریف و همکارانش نیز به وین رفته اند و همه گوش بازار نیز به سمت وین است. نکته قابل تامل حضور کری وزیر امور خارجه آمریکا در وین می باشد.

دلار در بازار داخلی در قیمتهای ۳۲۵۰ در حال معامله است و سکه بهار آزادی در بازار نیز به ۹۴۰ هزار تومان رسیده است. قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی آلومنیوم به ۱۸۹۹ دلار، سرب ۲۰۴۷ دلار، روی ۲۳۴۳ دلار و مس  به ۶۸۳۲ دلار رسید. همچنین نفت سبک آمریکا به ۸۱٫۹۴ دلار رسیده است.

 

بازار هفته آینده

در این گروه خزامیا با خبر تکذیب افرایش سرمایه ۲۰۰ درصدی همراه بود و منجر به شدت عرضه در این سهم گردید. خودرو در ۲۹۶ دارای مقاومت اصلی است و سهم در این قیمتها بشدت پرعرضه است و خرید در این قیمتها توصیه نمیشود. خلنت در صورت برگشت به محدوده ۳۰۰ میتواند قابل بررسی باشد. گزارشهای ۶ ماهه خساپا و خاور نیز میتوانند در صورت مناسب بودن گروه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. فردا این گروه در قیمتهای مثبت کامل پرعرضه تر خواهد بود.

 

گروه شیمیایی و پتروشیمی، فارس امروز متوقف شد. پارسان در صورت برگشت به قیمت محدوده زیر ۷۵۰ با دید بلندمدت قابل بررسی است.شکلر در قیمتهای مثبت فردا پرعرضه خواهد بود. در صورت برگشت سهم به ۵۵۰ با دید نوسان قابل بررسی است. جم نیز هدف ۱۰۰۰ تومان را در نظر دارد. تاپیکو در صورت رسیدن به ۲۷۰ مناسب است. پاکشو با دید بلندمدت در این قیمتها مناسب خواهد بود.

 

گروه ساختمانی، ثرود در قیمتهای ۳۵۰ و ثتران در ۲۱۰ میتواند خریدهای مناسبی باشد. کرمان، ثنوسا، ثاخت جزو سهم هایی هستند که در مثبت فردا شناسایی سود مناسب خواهد بود. در قیمتهای مثبت توصیه به ورود نمیشود.

 

گروه قندی، در این گروه خبرهای خوبی به گوش نمیرسد بهای تمام شده شکر بالا رفته و منجر به زیان در شرکتها میشود و جز افزایش نرخ چیزی نمیتواند این گروه را نجات دهد

 

گروه سیمانی، این گروه نیز وارد فاز اصلاحی شده است و در قیمتهای حمایتی مناسب میتوان سهام بنیادین گروه را مورد توجه قرار داد کاهش صادرات نیز خبر بدی برای گروه است باید دید گزارشهای ۶ ماهه شرکت ها به چه نحوی ارائه داده میشوند. سکارون در صورت برگشت به محدوده ۶۰۰ قابل بررسی است. ستران در محدوده ۳۷۰ قابل بررسی است این سهم فعلا در کانال ۳۸۰ تا ۴۰۰ قرار دارد با یک گزارش مناسب میتواند به بالای ۴۲۵ نیز برسد. سشرق فعلا در کانال ۲۰۰ تا ۲۲۰ قرار دارد و خرید کم ریسک قیمتهای ۱۹۰ می باشد و ساراب نیز در ۲۲۰ با دید بلندمدت قابل بررسی است. سفارس نیز در صورت برگشت به محدوده زیر ۲۴۵ قابل بررسی است. سغرب نیز در محدوه ۵۰۰ ریسک چندانی ندارد. سپاها نیز در محدوده زیر ۱۶۰ قابل بررسی است.

 

گروه دارو  در حال اصلاح قیمت می باشند گزارش های ۶ و ۹ ماهه این گروه میتواند بروی این گروه بسیار موثر باشد گویا خبر افزایش نرخ در خصوص برخی از اقلام بوده و مربوط به همه داروها نبوده و هر افزایش نرخ به صورت موردی اعلام می گردد در گزارشهای ۶ ماهه باید دید که این گروه در این زمینه چگونه شفاف سازی می کنند.

 

سایر بخش های بازار

سمگا در قیمتهای بالایی باز شد سهم دارای بازیگران خاصی است و دارای ریسک بالایی است و در این قیمتها توصیه به ورود نداریم. همانطور نیز گفته بودیم سهم صف فروش شد.

لابسا به سمت حمایت اصلی ۴۹۰ می باشد سهم با دید نوسان میتواند در قیمتهای منفی بررسی شود.

ومعادن با دید بلندمدت در قیمتهای زیر ۲۵۵ میتواند قابل بررسی باشد.

فاسمین خبر تعدیل مثبت را دارد سهم در قیمتهای زیر ۳۸۰ قابل بررسی است.

همراه نیز در صورت رسیدن به قیمتهای زیر ۳۰۰۰ و بخصوص ۲۹۰۰ با دید بلندمدت قابل بررسی است.

در بمپنا شایعه هایی مبنی بر پوشش ۶۰ تا ۶۵ درصدی در ۶ ماهه بگوش می رسد سهم با دید میاندمدت در قیمتهای منفی قابل بررسی است.

 

منبع: بورس 360

نظرات  (۱)

یه تکون خیلی کوچیکی خورد این هفته بازار!ولی دلیل و نقطه ورود نیست برای هر سهمی، خیلی از سهم ها رو با احتیاط خرید کردن بهتره در حال حاضر!
http://www.hegzaco.com
پاسخ:
سلام
همینطوره؛ با نظر شما موافقم. ولی امیدواریم با جابجایی و تغییر مدیریت سازمان بورس، تغییراتی در روند صورت پذیرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی