شبکه مجازی حسابداران ایران

IRAN Accountants Virtual Network
 
سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۸ ب.ظ

تحلیل بورس

تحلیل بورس اوراق بهادار- 8 مهر ماه 93

 

بازار این روزها واقعا حرفی برای گفتن ندارد بازاری که دچار محیط سفته بازی و نوسانی شده و صرفا سهم های کوچک بصورت روزانه خرید و فروش شده و روزی صف خرید و روزی صف فروش میشوند. بازار در به در  دنبال یک خبر خوب و خوش است که بتواند مثبت باشد....

 

بازاری که منفی است صرفا به واسطه بلوکهای کذایی در قیمتهای مثبت اندکی شاخصش مثبت میشود بنظر روندی که واقعا به ضرر بازار است اکثر سهم ها اصلاح حتی بیشتر از ۱۰۰ درصدی داشته اند ولی بازار از ۸۹ هزار به ۷۱ هزار رسیده است. امروز بازار با ۳۱ واحد رشد به ۷۱۶۷۵ رسید. بازاری که حتی با معاملات بلوکی ارزش معاملاتش به ۱۰۰ میلیارد نمیرسد امروز ارزش معاملات ۸۴ میلیارد تومان بود.

 

خبرهای مهم پیرامون بازار

 امروز رئیس جمهور در بین سران کشورهای حاشیه دریای خزر سخنرانی کردند و تفاهم نامه هایی جهت همکاری نیز منعقد گردید.

روحانی امشب به تهران بازخواهد گشت و سپس به کرمان خواهد رفت که گویا برای گروه سنگ آهن خبرهای خوبی دارد.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی در آمریکا اعتراف کرد آمریکا تهدید داعش در سوریه را چندان جدی نگرفته بود و به قابلیت های ارتش عراق برای مقابله با خطر گروه داعش ، بیش از میزان واقعی حساب کرده بود.

در خبرگزاری ها خبرهایی مبنی پیشرفت مذاکرات هسته ای در ۹۵ درصد و باقی ماندن اندکی اختلافات نوشته اند.

دور بعدی مذاکرات قرار است در در دو هفته بعد در اروپا برگزار شود. عراقچی عنوان داشته است که فضای مذاکرات بسیار بهتر شده لیکن اختلافات به قوت خود باقی مانده است.

 

امروز اعلام شد دریافت کارمزد از کارتخوان ها منتفی است لازم به ذکر است این خبر اثری بر گروه رایانه ندارد ولی متاسفانه عده ای به دنبال شایعه در این زمینه هستند گویا.

 

عصر امروز دو قطار گردشگری حامل گردشگران خارجی برای نخستین بار از مرز رازی خوی وارد کشور شدند. این امر به نظر بیانگر  یک پیامد اجتماعی و بهتر شدن پایگاه اجتماعی ایران در جهان را نشان می دهد.

به نقل از رویترز مقامات اروپایی در حال بررسی جایگزین کردن گاز ایران به جای روسیه هستند که میتواند یک خبر خوب باشد.

دلار در بازار داخلی در قیمتهای ۳۲۴۳ در حال معامله است و سکه بهار آزادی در بازار نیز به ۹۳۸ هزار تومان رسیده است. قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی   آلومنیوم به ۱۹۱۵ دلار، سرب ۲۰۸۵ دلار، روی ۲۲۷۶ دلار و مس  به ۶۷۶۱ دلار رسید. همچنین نفت سبک آمریکا به ۹۴٫۴۳ دلار رسیده است.

 

بازار فردا

گروه خودرو، خودرو در صورت بازگشت به محدوده ۲۴۰ میتواند برای ورود مناسب باشد لازم به ذکر است بر اساس آمار ارائه شده ایران خودرو در ۶ ماهه ۲۷۴ هزار خودرو تولید کرده است ولی هنوز مقدار فروش عنوان نشده است. خساپا نیز در ۶ ماهه ۱۷۴ هزار خودرو تولید کرده که ۱۵۹ هزار آن را به فروش رسانیده است سایپا در صورت برگشت به محدوده زیر ۱۱۵ میتواند مناسب باشد. خبهمن فردا در قیمتهای منفی میتواند جذاب باشد. ورنا نیز بلوکش را به قیمت ۱۲۱ تومان به فروش می رساند این سهم در قیمتهای محدوده ۱۰۰ ربسک چندانی ندارد. خلنت در صورت برگشت به زیر ۳۰۰ میتواند مناسب باشد این سهم قبلا در ۲۸۰ معرفی شده بود و رشد خوبی را نیز تجربه کرد. خزامیا نیز در محدوده ۱۱۰ میتواند قابل بررسی باشد. خمحرکه، خمحمور، خموتور، ختور و خشرق نیز با دید نوسان میتوانند قابل بررسی باشند.

 

گروه شیمیایی و پتروشیمی، فارس به محدوده ۱۳۶۰ رسید و به ۱۳۹۰ برگشت و آرام آرام به سمت ۱۳۵۰۰ میرود سهم به جز بلندمدت توجیهی برای ورود ندارد سهم در این محدوده با دید بلندمدت صرفا قابل قبول است. جم همانطور که عرض شد در قیمتهای محدوده ۹۵۰ با عرضه بیشتری مواجه بود در صورت برگشت به محدوده زیر ۹۱۰ سهم قابل بررسی است شایعه هایی در خصوص تعدیل مثبت در سهم و اعلام سود ۱۸۰ تا ۲۰۰ تومانی در گزارش ۶ ماهه در سهم به گوش میرسد سهم در این صورت و با تعدیل مثبت احتمالی میتواند به هدف ۱۰۰۰ و بالای ۱۰۰۰ برسد. شیران برای بلندمدت در محدوده زیر ۷۰۰ مناسب است البته باتوجه به حمایت مناسب حقوقی برگشت قیمتی به محدوده زیر ۷۰۰ فعلا سخت است. پارسان در قیمتهای ۷۴۰ بشدت کم ریسک است سهم برای امسال ۱۵۸ ریال بر اساس گزارش ۹ ماهه محقق نموده و برای سال اتی نیز ۱۶۸ تومان پیش بینی کرده است سهم در این قیمتها با دید ۴ ماهه کم ریسک است و میتواند سهم قبل از مجمع تقسیم سود که احتمالا ۱۵۰ تومان تقسیم نماید و افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل انباشته و آورده دارد سهم با دید میان مدت قابل بررسی است. پترول در محدوده ۲۰۰ معامله میشود در صورت برگشت به قیمتهای زیر ۱۹۰ سهم با دید میان مدت مناسب می باشد. شکربن در زیر ۲۸۰ واکنش نشان داده و امروز نیز صف خرید شد سهم در محدوده زیر ۲۸۰ با دیدنوسان قابل بررسی است بهترین قیمت خرید محدوده ۲۷۰ می باشد فردا در مثبتهای سهم عرضه بیشتر خواهد بود و توصیه به خرید در قیمتهای بالای ۲۸۰ نداریم. شاراک در صورت رسیدن به محدوده زیر ۷۱۰ قابل بررسی است.زاگرس فعلا در محدوده ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ قرار دارد خبرهای مبنی بر تعدیل مثبت زیر ۲۰ درصد در این سهم در جریان است. شکلر همچنان صف فروش دارد ولی معاملات خاصی در سهم صورت نمیگیرد و سهم خریدار چندانی ندارد. شپاکسا شفاف سازی کرده که افزایش نرخ ۱۲ درصدی شوینده مشمول محصولات شرکت نمیباشد و در سود و زیان شرکت اثری ندارد فردا بنظر عرضه های سهم همانند اخر وقت بازار بیشتر خواهد بود.

 

گروه ساختمانی، در خصوص در صورت ارائه گزارشهای ۶ ماهه خوب و باتوجه به پی بر ای پایین گروه میتواند توجه بازار را به خود جلب کند، گفته بودیم و این گروه مورد توجه بازار قرار گرفت فردا در قیمتهای مثبت  گروه پرعرضه تر خواهد بود و در صورت اصلاح مجدد ورود مناسب است همانطور شد که عرض گردید. خبر دیگر مهم این گروه عدم اخذ مالیات از عایدی مسکن بود که خبر خوبی بود. ثتران در صورت برگشت به محدوده زیر ۲۱۰ قابل بررسی است. و وساخت نیز در این قیمتها توصیه به ورود نمیشود و در صورت برگشت به محدوده ۲۶۰ مناسب می باشد. ثرود در محدده زیر ۳۷۰ مناسب است. ثنوسا سهمی که پی بر ای ۷۸ دارد با بازی عجیب سفته بازها به صف خرید رسید سهم بشدت پر ریسک می باشد. این روزها شایعه هایی مبنی بر افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در ثاباد به گوش میرسد. ثشاهد در زیر ۱۸۰ و آ س پ در زیر ۱۴۵ قابل بررسی است. ثباغ نیز در صورت برگشت به محدوده ۲۰۰ قابل بررسی است.

 

گروه سیمانی، این گروه بنظر تا اوضاع عراق آرام نگیرید فشار فروش در این گروه نیز آرام نخواهد گرفت گروه خبر مهم بازگشت مجدد به بورس کالا را دارد همچنین خبر تسویه بدهی سیمان با نرخ مبادله ای ۲۶۵۰ خبر خوبی برای گروه بود که مورد توجه بازار نیز قرار گرفت این گروه امروز عمدتا پرعرضه بودند و در نهایت به قیمتهای منفی رسیدند. ستران نتوانست ۴۰۰ را رد کند و برگشت قیمتی داشت سهم در محدوده ۳۷۰ قابل بررسی است. سشرق فعلا در کانال ۲۰۰ تا ۲۲۰ قرار دارد و ساراب نیز در ۲۲۰ با دید بلندمدت قابل بررسی است. سفارس نیز در صورت برگشت به محدوده زیر ۲۴۵ قابل بررسی است.

 

گروه دارو فردا در قیمتهای منفی قابل بررسی است و میتوان به نحوی فرصت ورود باشد این گروه منتظر گزاراشهای ۶ ماهه است و اصولا گروه دارو در ۶ ماهه دوم سال معاملات بهتری دارد با افزایش قیمتهای در ۶ ماهه دوم سال حتی گزارشهای ۹ ماهه و ۱۲ ماهه میتوانند مناسب باشند.  داسوه در زیر ۱۲۰۰ و دجابر در محدوده ۸۰۰ قابل بررسی است. دسبجا در صورت برگشت به محدوده زیر ۸۰۰ میتواند مناسب باشد. دتماد و دکوثر را در این گروه نیز میتواند مورد بررسی قرار داد. شایعه افزایش سرمایه ۵۲۵ درصدی در زهراوی وجود دارد. تیپکو در قیمتهای زیر ۵۱۰ میتواند مناسب باشد. دلقما نیز در محدوده زیر ۴۰۰ میتواند مناسب باشد. با دید ۶ ماه بیشتر در قیمتهای منفی سهم های مذکور ریسک چندانی ندارد. در دو هفته قبل زمانی که به گروه دارو توجهی نمیشد و منفی بودند در خصوص این گروه توصیه به ورود داشتیم که بازدهی قابل توجهی نیز داشته اند.

 

گروه فلزی و معدنی، فولاد در محدوده ۲۴۰ ریسک چندانی ندارد خبرهایی مبنی بر پوشش ۶ ماهه در سهم وجود دارد. فولاژ در ۳۱۷ مقاومت دارد و در این محدوده پرعرضه است در صورت برگشت سهم به قیمتهای زیر ۲۹۰ قابل بررسی است خبرهایی مبنی بر تعدیل مثبت در سهم به گوش میرسد. ذوب نیز با خبر به صفر رسیدن زیان انباشته و پرداخت بدهی ها و انتقال از فرابورس به بورس از ۲۵۷ صف خرید شد سهم چندین بار در این محدوده کم ریسک معرفی شده بود. هرچند خبرهایی مبنی بر گزارش ۶ ماهه نچندان خوب نیز در این سهم به گوش میرسد. در میدکو نیز خبر افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی بروی کدالخوانی سایت نیز قرار گرفت. فخاس نیز فروش قابل قبولی داشته که امار ۶ ماهه تولید و فروش در بخش کدالخوانی قرار داده شد. در گروه معدنی وضعیت بهتری را شاهد هستیم و خبرهایی مبنی بر گزارشهای ۶ ماهه مناسب از  این گروه به گوش میرسد. افزایش سرمایه ۴۲٫۵ درصدی در کچاد نیز بروی کدالخوانی قرار داده شد خبری که منجر به صف خرید شدن سهم شد. کگل نیز با خبر افتتاح دو خط تولید کنسانتره در سال ۹۳ میتواند روزهای بهتری داشته باشد سهم در زیر ۵۰۰ معرفی شده بود و هدف سهم ۵۸۰ خواهد بود. فاسمین نیز فعلا در محدوده ۳۸۰ تا ۴۰۵ در حال معامله است. ومعادن نیز در محدوده ۲۶۰ قابل بررسی است.

 

گروه بانکی، باتوجه به روند کاهشی نرخ تورم میتوان گفت در پایان سال میتوان شاهد کاهش نرخ بهره بود که در میان مدت میتواند برای این گروه مناسب باشد. عامل منفی این روزها دستور بانک مرکزی مبنی بر عدم شرکت داری بانکهاست که از این محل و فروش میتوانند سود سازی کنند لیکن آینده و روندسازی انها نیز دچار مشکل خواهد شد. وسینا خبر لغو تحریم را دارد و همچنین اولین بانک در مطالبات بانکی یک خبر منفی برای سهم است این سهم در محدوده ۱۶۰ قابل بررسی است. وبصادر در محدوده ۷۵ دارای حمایت است. وبملت در صورت رسیدن به قیمتهای ۱۸۰ قابل بررسی است تحلیل تکنیکال سهم در بخش تحلیل نمادها قرار داده شده است. وتجارت گویا کمتر از ۱۰۰ تومان نخواهد شد سهم در این قیمت بشدت حمایت میشود  در صورت از دست دادن این حمایت به قیمتهای ۹۰ خواهد رسید. وانصار نیز در ۲۱۵ حمایت اولیه و در ۲۰۰ حمایت اصلی دارد.

 

گروه قندی، باتوجه به افزایش قیمت چغدرقند شایعه هایی مبنی بر افزایش نرخ ۲۷ درصدی قند و شکر در بازار است خبری که تایید نشده است. قپیرا مقاومت سختی در ۵۶۰ دارد سهم جزو سهم های با بنیاد مناسب در  گروه است. قشکر نیز با عبور از ۲۰۰ به ۲۲۰ می رسد. قهگمت نیز اهداف ۳۴۰ تومانی را دارد.

 

سایر بخش های بازار

لابسا در صورت رسیدن به محدوده زیر ۵۰۰ مناسب می باشد.

حسینا در صورت رسیدن به قیمتهای زیر ۳۸۰۰ و بخصوص ۳۷۰۰ با دید نوسان قابل بررسی می باشد این سهم مقداری پرابهام می باشد و سهم ریسک بالایی دارد.

وسپه نیز میتواند معاملات بهتری داشته باشد سهم با دید میان مدت در قیمتهای منفی قابل بررسی است.

واتی در صورت رسیدن به قیمتهای زیر ۳۶۰ قابل بررسی است.

وبیمه در صورت برگشت به محدوده ۱۳۰ قابل بررسی است.

بمپنا نیز در قیمتهای زیر ۱۱۰۰ قابل بررسی است.

وخارزم خبرهایی مبنی بر تفسیم سود ۲۵ تومانی دارد فردا سهم در قیمتهای ۱۳۵ میتواند قابل بررسی باشد. سهم میتواند برای سال آینده ۴۵ تومان سود بسازد.

نفت پاسارگاد نتوانست مقاومت ۲۴۰۰ را رد کند در صورت برگشت به محدوده زیر ۲۲۰۰ با دید میانمدت میتواند قابل بررسی باشد.

زمگسا سهمی که در ۲۶۰۰ معرفی شد و به بالای ۳۱۰۰ رسیده است در صورتی که هدفتان کوتاه مدت است در مثبتهای فردا میتوانید بفروشید ولی با دید میان مدت و بلندمدت نگهداری همچنان توصیه می شود.

افزایش سرمایه وغدیر بروی کدالخوانی قرار گرفته است که از محل آورده و انباشته می باشد بنظر فردا معاملات بهتری در انتظار سهم خواهد بود و سهم در قیمتهای زیر ۶۴۰ با دید بلندمدت ریسک چندانی ندارد.

وامید نیز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی خود را ارائه داده است بنظر سهم در قیمتهای ۳۶۰ با دید بلندمدت ریسک چندانی ندارد.

وبانک نیز در قیمتهای ۴۲۰ با دید بلندمدت مناسب است.

 

منبع: بورس 360

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۸
محمد خلیفه قلی

تحلیل بورس

نظرات  (۱)

آقای خلیفه قلی مر30 از مطلب کامل وجامعتون!
این بازار لامصب رنج شده و انگاری حالاها حالاها خیال صعود نداره!
کی دوباره میخواد امواج صعودی الیوتش رو شروع کنه الله اعلم!
http://www.hegzaco.com
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
با نظر شما موافقم؛ به این زودیها روند بازار همانند پارسال صعودی نخواهد شد.
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی