شبکه مجازی حسابداران ایران

IRAN Accountants Virtual Network
 
سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۰۹ ب.ظ

تحلیل 1 مهرماه 93 بوررس

تحلیل سه شنبه 1 مهرماه 93 بوررس اوراق بهادار

 

تحلیل و نگاهی به تالار شیشه ای سه شنبه 1 مهرماه 93 بوررس اوراق بهادار، جهت مطالعه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تهیه کننده: وبسایت تحلیلی خبری بورس 360

 

شهریور بورس تمام شد و خزان از راه رسید. خزانی که با امیدواری به مذاکرات به بهار میخواهد تبدیل شود. چشم بازار به سمت نیویورک است و خبرهای خوب و موج امیدواری نسبت به توافق منجر به روزهای سبز در آخرین روزهای شهریور شد و  بازاری که با نقدینگی اندک روزهای خود را سپری می کند  امروز امروز بازار خوب آغاز کرد ولی در پایان مقداری با فشار فروش همراه بود و در نهایت با ۱۵۷ میلیارد تومان معامله با رشد ۱۴۰ واحدی به ۷۱۶۸۵ رسید.

خبرهای مهم پیرامون بازار

ظریف به همراه گروه مذاکره کننده در نیویورک به سر میبرند و خبرهای امیدوار کننده ای به گوش میرسد که منجر به مثبت شدن بازار نیز گردید. ظریف نیز با کری دیداری ۱٫۵ ساعته داشتند.

وی به دیدار خود با جان کری، همتای آمریکائی اش اشاره کرد و گفت: این دیدار در ادامه دیدارهای معاونان ولی در سطح وزیران خارجه دو کشور برگزار شد.

ظریف در پاسخ به این سئوال که برخی جملات شما در مصاحبه اخیرتان با شبکه تلویزیونی پی بی اس آمریکا، امیدهایی را ایجاد کرده است، آیا بعد از این دیدار نیز می توانید آن جملات را تکرار کنید، گفت: همه جملاتی که من گفتم این بود که ما برای رسیدن به توافق جدی هستیم و همین جملات را می توانم دوباره تکرار کنم.

گزارش خبرنگار ما از نیویورک حاکی است وزارت امور خارجه آمریکا نیز بعد از این دیدار با انتشار بیانیه ای غیررسمی اعلام کرد: وزیران امور خارجه ایران و آمریکا عصر یکشنبه به وقت محلی درباره موضوع هسته ای ایران و دیگر موضوعات منطقه دیدار و گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: جان کری وزیر خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در هتل والدروف آستاریا نیویورک دیداری یک ساعته داشتند.

این بیانیه می افزاید: دیدار آنها در ابتدا به صورت دو نفره و سپس ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و آقایان عراقچی و تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه ایران نیز به آنها ملحق شده اند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: این افراد زمانی را صرف بازنگری وضعیت مذاکرات پنج بعلاوه یک درباره برنامه هسته ای ایران کردند و درباره پیشرفت هایی که صورت گرفته است و کارهایی که هنوز باید انجام شود، بحث و گفتگو شد.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: جان کری در این دیدار اشاره کرد که این هفته مجالی است برای ایجاد فرصت های بیشتر و آنها قصد دارند که چنین کنند.

وزارت خارجه آمریکا در پایان بیانیه خود تاکید کرده است: علاوه بر موضوع هسته ای، هیئت ایرانی و آمریکایی درباره تهدیدات داعش نیز بحث و گفتگو کردند.

به نوشته این بیانیه جان کری گفت: محمد جواد ظریف پذیرفته است که این هفته و حین مدتی که در نیویورک اقامت دارد، در صورت لزوم دیدار مجددی صورت گیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از مذاکرات خود با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی، این دیدار را گشایش فصل تازه ای در روابط دو کشور و در راستای استقرار صلح و امنیت بین المللی و منافع امت مسلمان توصیف کرد.

به نقل از آسوشیتدپرس: ایران با مذاکره بر سر پیشنهاد جدید غرب درباره سانتریفیوژها موافقت کرد. که این یک عامل مساعد بوده است.

دکتر روحانی رئیس جمهور به نیویورک رفت و از طرفی یک گروه بر عدم دیدار با رئیس جمهور آمریکا و عده ای دیگه نیز تاکید به دیدار دارند باید دید رئیس جمهور چه می اندیشید و چکار خواهد کرد.

همچنین سخنانی مبنی بر اینکه در دولت گدشته نیز به مدت ۲ سال مذاکره مخفی صورت میگرفته عنوان نمود.

امروز رئیس جمهور قبل از سفر به نیویورک به دیدار رهبری رفت. در این دیدار رهبر معظم انقلاب برای رئیس جمهور دعا و آرزوی موفقیت کرد.

زیباکلام نیز در نامه ای سرگشاده به روحانی در خصوص روابط بیشتر و دیدار با اوباما سخن به میان اورده بود.

موسویان: نیاز به تغییر در روابط ایران و آمریکا دیگر یک گزینه نیست. بلکه امری فوری و ضروری است و نیاز است این گفت وگو میان ایران و بازیگران منطقه یی مانند ترکیه عربستان مصر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای توقف و برگراندن مسیر کنونی فرقه‌گرایی، افراط‌گرایی و تروریسم رو به گسترش در خاورمیانه صورت گیرد.

رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته‌ای گفت: اگر مسئله موشک از منظر سلاح هسته‌ای دیده شود چون ما قصد به کار گیری سلاح هسته‌ای و استفاده از موشک برای کاربرد سلاح هسته‌ای را نداریم، می‌توانیم به روشنی این موضوع را به عنوان یک تعهد از طرف ایران اعلام کنیم اما به هیچ وجه حاضر نیستیم درباره توان موشکی کشور مذاکره کنیم.

نمایندگان مجلس با مصوبه ای مقرر کردند که صد در صد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی مشمول مالیات با نرخ صفر شود.

افغانستان نیز با قبول ریاست جمهوری اشرق غنی احمدزی توسط عبدالله عبدالله کمی آرامتر شده است. رئیس جمهور چین نیز برای اولین بار گویا قصد دارد به ایران بیاید که اتفاق جالبی در نوع خودش می باشد.

دلار در بازار داخلی در قیمتهای ۳۱۷۰ در حال معامله است و سکه بهار آزادی در بازار نیز با روندی کاهشی به ۹۱۶ هزار تومان رسیده است. قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی  آلومنیوم به ۱۹۲۵ دلار، سرب ۲۰۵۴ دلار، روی ۲۲۲۹ دلار و مس  به ۶۷۷۳ دلار رسید. همچنین نفت سبک آمریکا به ۹۰٫۹ دلار رسیده است.

بازار فردا

گروه خودرو، بنظر ابتدای بازار گروه با معاملات منفی همراه باشد و به مرور وضعیت بهتری را تجربه کند. خودرو که شایعه سود ۴۶۰ ریالی را با خود دارد فردا پرعرضه تر خواهد بود و در قیمتهای منفی خریداران خوبی خواهد داشت سهم در ۲۴۵ حمایت اولیه دارد و حمایت اصلی سهم ۲۲۵ تومان می باشد. خساپا نیز در محدوه ۱۳۰ پرعرضه خواهد بود حمایت اولیه سهم ۱۱۰ ریال می باشد. ورنا در ۱۰۰ تومان دارای حمایت مناسبی است سهم در این قیمت مناسب است. خبهمن در صورت بازگشت به محدوده ۱۴۰ قابل بررسی است.

گروه شیمیایی و پتروشیمی، فارس امروز به ۱۳۷۱۲ رسید و آرام آرام به سمت ۱۳۵۰۰ میرود. سهم در این محدوده با دید بلندمدت صرفا قابل قبول است. جم در محدوده زیر ۹۰۰ و بخصوص ۸۸۰ بسیار کم ریسک است. شیران این  روزها با حمایت حقوقی همراه است سهم در قیمتهای زیر ۷۰۰ و بخصوص ۶۸۰ قابل بررسی است. خراسان نیز منتظر خبر قیمت گذاری اوره است سهم در حال تثبت ۸۰۰ تومان می باشد در قیمتهای ۷۸۰ سهم کم ریسک است البته احتمال کمی دارد سهم به این محدوده برسد. شکلر فعلا نظارت داشته باشید. شکربن در صورت افت به محدوده ۲۶۰ و شاراک در زیر ۷۱۰ و کرماشا زیر ۶۹۰ قابل بررسی هستند. زاگرس نیز در ۲۳۰۰ تثبیت شده سهم با دید بلندمدت فقط توجیه دارد.

گروه ساختمانی، در صورت ارائه گزارشهای ۶ ماهه خوب و باتوجه به پی بر ای پایین گروه میتواند توجه بازار را به خود جلب کند. ثتران در منفی فردا و در قیمتهای زیر ۲۱۰ قابل بررسی است. ثرود در صورت افت به محدوده زیر ۳۶۰ کم ربسک است. ثاخت در زیر ۱۲۰ قابل بررسی است سهم در ۱۲۰ حمایت مناسبی دارد. وساخت در محدوده زیر ۲۵۰ و آس پ در محدوده ۱۴۵ قابل بررسی هستند.

گروه سیمانی، این گروه بنظر تا اوضاع عراق آرام نگیرید فشار فروش در این گروه نیز آرام نخواهد گرفت گروه خبر مهم بازگشت مجدد به بورس کالا را دارد. ستران در ۳۷۰ تثبیت شده است و باتوجه به فروش مناسب شرکت با دید میانمدت بنظر در این قیمتها ریسک چندانی ندارد. سکارون جزو سهم هایی با بنیاد خوب در این گروه است سهم به محدوده ۶۰۰ واکنش نشان میدهد و باتوجه به سود ۴۰۰ ریالی در سه ماهه و گزارش خوب شرکت که در بخش کدالخوانی عرض شد و در سامانه پیامکی ارسال گردید سهم با صف خرید به ۶۴۰۳ رسید سهم در صورت بازگشت به زیر ۶۰۰ قابل بررسی است. ساراب نیز زیر ۲۲۰گویا نخواهد آمد با دید نگهداری در محدوده ۲۲۰ قابل بررسی است. سفارس نیز در قیمتهای زیر ۲۳۵ قابل بررسی است.

گروه فلزی و معدنی،گروهی که رونق انچنانی ندارد فولاد در قیمتهای محدوده ۲۵۰ و منفی در حال معامله است سهم در محدوده ۲۴۰ با دید بلندمدت قابل بررسی است. فولاژ سهمی که در محدوده ۲۸۰ مناسب ارزیابی شده بود با صف خرید همراه بود و به ۳۰۷ تومان رسید سهم در صورت بازگشت به این محدوده قابل بررسی است. ذوب نیز خبرهایی مبنی بر کاهش فروش در یک ماه اخیر پیرامون سهم است و منجر به منفی شدن سهم شده است سهم در محدوده زیر ۲۵۰ با دید بلندمدت میتواند برای افراد کم ریسک قابل بررسی باشد لیکن نظارت بهتر است.  فاسمین نیز که چند روز مثبت بود امروز پرعرضه بود و منفی شد و به ۳۸۵ رسید سهم در محدوده زیر ۳۶۰ را در نظر داشته باشید. ومعادن نیز با معاملات مناسب حقوقی همچنان در محدوده ۲۷۰ در حال معامله است در صورت افت به محدوده ۲۶۰ سهم قابل بررسی است.

گروه لاستیک نیز با خبر افزایش ۸ درصدی نرخ مواجه بودند که دیروز مثبت شدند ولی امروز با خبر تکذیب افزایش ۸ درصدی پکویر و پتایر پرعرضه تر بودند بنظر شناسایی سود برای افراد با دید کوتاه مدت مناسب است. پتایر باتوجه به طرح توسعه و پکویر با بنیاد خوب با دید بلندمدت همچنان میتوانند قابل نگهداری باشند. پکویر قابلیت ۲۰۰۰ تومانی شدن و پتایر پنانسیل ۵۰۰ تومانی شدن را دارند.

گروه بانک با خبرهای مذاکرات حال و روز بهتری دارند و بهتر خواهند شد. وبصادر با خبر فروش وغدیر در امروز که مشتری نداشت با صف خرید همراه بود هرچند به علت عدم فروش سهم فشار فروش را در بالای ۸۰ تومان دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی