شبکه مجازی حسابداران ایران

IRAN Accountants Virtual Network
 
دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۲۴ ب.ظ

تحلیل 31 شهریورماه 93 بوررس

تحلیل دوشنبه 31 شهریورماه 93 بوررس اوراق بهادار

 

تحلیل و نگاهی به تالار شیشه ای دوشنبه 31 شهریورماه 93 بوررس اوراق بهادار، جهت مطالعه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تهیه کننده: وبسایت تحلیلی خبری بورس 360

 

امروز آخرین روز معاملاتی شهریور و تابستان ۹۳ می باشد بازاری که با نقدینگی اندک روزهای خود را سپری می کند. بازار امروز با ۷۸ میلیارد تومان معامله با رشد ۱۰۰ واحدی به ۷۱۵۴۵ رسید.

خبرهای مهم پیرامون بازار

ظریف به همراه گروه مذاکره کننده در نیویورک به سر میبرند و خبرهای امیدوار کننده ای به گوش میرسد که منجر به مثبت شدن بازار نیز گردید.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از مذاکرات خود با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی، این دیدار را گشایش فصل تازه ای در روابط دو کشور و در راستای استقرار صلح و امنیت بین المللی و منافع امت مسلمان توصیف کرد.

به نقل از آسوشیتدپرس: ایران با مذاکره بر سر پیشنهاد جدید غرب درباره سانتریفیوژها موافقت کرد. که این یک عامل مساعد بوده است.

فردا دکتر روحانی رئیس جمهور به نیویورک عازم است و از طرفی یک گروه بر عدم دیدار با رئیس جمهور آمریکا و عده ای دیگه نیز تاکید به دیدار دارند باید دید رئیس جمهور چه می اندیشید و چکار خواهد کرد.

امروز رئیس جمهور قبل از سفر به نیویورک به دیدار رهبری رفت. در این دیدار رهبر معظم انقلاب برای رئیس جمهور دعا و آرزوی موفقیت کرد.

زیباکلام نیز در نامه ای سرگشاده به روحانی در خصوص روابط بیشتر و دیدار با اوباما سخن به میان اورده بود.

موسویان: نیاز به تغییر در روابط ایران و آمریکا دیگر یک گزینه نیست. بلکه امری فوری و ضروری است و نیاز است این گفت وگو میان ایران و بازیگران منطقه یی مانند ترکیه عربستان مصر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای توقف و برگراندن مسیر کنونی فرقه‌گرایی، افراط‌گرایی و تروریسم رو به گسترش در خاورمیانه صورت گیرد.

عراقچی در یک گفتگوی خبری عنوان داشت دست یافتن به توافق در نیویورک مشکل است. در خصوص انرژی هسته ای اختلاف بر سر طراحی مجدد راکتور اراک و PMD هنوز باقیست. و به طریقی چیزی در حدود ۳۰ درصد اختلافات باقی مانده است.

رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته‌ای گفت: اگر مسئله موشک از منظر سلاح هسته‌ای دیده شود چون ما قصد به کار گیری سلاح هسته‌ای و استفاده از موشک برای کاربرد سلاح هسته‌ای را نداریم، می‌توانیم به روشنی این موضوع را به عنوان یک تعهد از طرف ایران اعلام کنیم اما به هیچ وجه حاضر نیستیم درباره توان موشکی کشور مذاکره کنیم.

حملات هوایی علیه داعش توسط آمریکا و فرانسه ادامه دارد و پیشمرگ های کورد در تلاش جهت آزاد سازی موصل هستند. و ارتش عراق نیز به دفاع و پشتیبانی از بغداد و سامرا می پردازد.

«عرسال» لبنان در مرز سوریه، بامداد امروز برای اولین بار شاهد حملات پهپادهای حزب‌الله و آتش‌بار سنگین آنان و توپخانه حزب‌الله بود به طوری که ده‌ها تروریست‌ کشته، زخمی و بازداشت شدند.

خبر دیگر پیرامون بازار و رسیدن کدهای بورسی به ۷و ۶۰۰ هزار کد می باشد که چیزی در حدود ۹ درصد جمعیت کشور می باشد و باید دید از این مقدار کد چه تعدادی فعال هستند.

همچنین تصویب قانون مالیات بر عایدی مسکن در جلسه امروز مجلس رای نیاورد.

نمایندگان مجلس با مصوبه ای مقرر کردند که صد در صد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی مشمول مالیات با نرخ صفر شود.

افغانستان نیز با قبول ریاست جمهوری اشرق غنی احمدزی توسط عبدالله عبدالله کمی آرامتر شده است.

دلار در بازار داخلی در قیمتهای ۳۱۶۸ در حال معامله است و سکه بهار آزادی در بازار نیز با روندی کاهشی به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است. قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی باتوجه به بسته بودن بازار همچنان در  آلومنیوم به ۱۹۲۶ دلار، سرب ۲۰۷۲ دلار، روی ۲۲۶۷ دلار و مس  به ۶۸۹۸ دلار است. همچنین نفت سبک آمریکا به ۹۱٫۷ دلار رسیده است.

بازار فردا

گروه خودرو، خودرو فردا در مثبت پرعرضه خواهد بود و سهم به سطوح مقاومت ۲۶۵ میرسد و عده ای نیز در پی شناسایی سود خواهند بود همچنین سهم در میان مدت به سمت ۲۹۰ تومان میرود فردا در مثبت توصیه ای ب خرید خودرو نداریم در خودرو شایعه اعلام سود ۴۶۰ ریالی وجود دارد همچنین فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومان اموال مازد خود. خساپا نیز در ۱۱۰ حمایت خوبی دارد و سهم به بالای ۱۲۰ رسیده است در صورت حمایت جدی از سهم به بالای ۱۳۰ میتواند برسد فردا در مثبت کامل توصیه ای به ورود نداریم خساپا نیز خبر فروش ۷۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد را با خود به یدک میکشد لازم به ذکر است وضعیت خودرود از خساپا خیلی بهتر است. ورنا در ۱۰۰ تومان دارای حمایت مناسبی است و در صورت افت به محدوده زیر ۱۰۰ قابل بررسی است. خبهمن فردا به سطوج بالای ۱۵۰ میرسد در صورتی که به توصیه ما در ۱۴۰ خرید نموده اید میتوانید در بالای ۱۵۵ شناسایی سود نمایید و در صورت افت سهم به محدوده ۱۴۰ سهم برای خرید قابل بررسی است خبهمن نیز باتوجه به پارسان میتواند بسیار مورد توجه باشد سهم در بلندمدت واقعا بدون ریسک است. خلنت در صورت بازگشت به زیر ۲۸۰ خرید مناسبی میتواند باشد. خموتور در محدوده زیر ۱۸۰ قابل بررسی است. خگستر نیز در محدوده  زیر ۲۶۰ قابل بررسی است. در قطعه سازها خکار،خمحرکه، ختور نیز جهت نوسان قابل بررسی است. خزامیا نیز در صورت افت به محدوده ۱۰۰ تومان جهت نوسان قابل بررسی است.

گروه شیمیایی و پتروشیمی، در فارس بنظر ۱۳۵۰ را به عنوان حمایت خود تثبت کرده است مگر اینکه اوضاع بازار بهم بریزد و فروشنده ها به هر قیمتی بخواهند بفروشند خرید سهم در محدوده زیر ۱۳۵۰ با دید بلندمدت میتواند قابل توجه باشد. جم نیز در صورت منفی شدن خرید سهم در قیمتهای زیر  ۸۸۰ قابل بررسی است سهم با روند مثبت به بالای ۹۴۰ در پله اول خواهد رفت. شیران در صورت بازگشت به زیر ۷۰۰ قابل بررسی است. کرماشا در قیمتهای ۶۸۰ و شاراک در ۷۰۰ قابل بررسی است. شکربن در محدوده زیر ۲۶۰ با دید نوسان قابل بررسی است سهم نوسانی و مقداری پرریسک است. شگل نیز در صورت افت به محدوده زیر ۹۵۰ قابل بررسی است هرچند سهم در حال تثبیت قیمت در محدوده ۱۰۷۰ می باشد.

گروه ساختمانی، این گروه بخشی از اقتصاد جامعه را تشکیل میدهد که در رکود به سر میبرد لذا تا بخش مسکن بصورت واقعی دچار رونق نشود این گروه نیز رشد صعودی خاصی را نخواهد دید البته باتوجه به اینکه گروه پی بر ای پاینی دارد در صورت ارائه گزارش ۶ ماهه مناسب میتواند این گروه بیشتر مورد توجه بازار قرار گیرد. در این گروه عمدتا دید نوسانی در جریان است. ثرود در محدوده زیر ۳۷۰ خوب خرید میشود جهت نوسان خرید در زیر ۳۷۰ با حد ضرر ۳۶۰ قابل بررسی است خرید کم ریسک سهم در محدوده ۳۵۰ می باشد. ثاخت نیز در صورت اصلاح قیمتی در محدوده ۱۱۰ قابل بررسی است. ثتران نیز در محدوده ۲۱۰ و بخصوص ۲۰۰ قابل بررسی است. آ س پ در قیمتهای زیر ۱۵۰ و بخصوص ۱۴۵ با دید نوسان قابل بررسی است. وساخت در قیمتهای ۲۴۰ و ثشاهد در زیر ۱۸۰ و بخصوص ۱۷۰ با دید نوسان قابل بررسی است. ثباغ نیز در صورت اصلاح قیمت در محدوده زیر ۲۰۰ قابل بررسی است. تحلیل تکنیکال وساخت، ثباغ و گروه انبوه سازی در سایت قرار داده شده است.

گروه سیمانی، این گروه بنظر تا اوضاع عراق آرام نگیرید فشار فروش در این گروه نیز آرام نخواهد گرفت گروه خبر مهم بازگشت مجدد به بورس کالا را دارد. ستران سهمی که در این گروه فروش مناسبی دارد در محدوده ۳۷۰ و بخصوص ۳۶۰ ریسک چندانی ندارد با دید میاندمدت سهم قابل بررسی است. سکارون جزو سهم هایی با بنیاد خوب در این گروه است سهم در محدوده ۵۸۰ دارای حمایت اصلی است و بنظر در این قیمت ها ریسک چندانی ندارد. ساراب در ۲۲۰ حمایت مناسبی دارد و با دید نگهداری سهم ریسک چندانی ندارد. سفارس نیز در مجمع خود ۳۲۰ ریال سود مصوب نمود  سهم در محدوده زیر ۲۳۰ میتواند قابل توجه باشد. سهرمز نیز با تعدیل مثبت ۷۱ درصدی به علت فروش نیروگاه گیلان مواجه شده بود به میزان اندک ۰٫۷% تعدیل منفی اعمال کرد و سود خود را از ۴۳۰۶ به ۴۲۲۷ رسانید سهم کشف قیمت نشد. سیمان بهبهان نیز که عمده صادراتش به عراق است این روزها حال و روز خوبی ندارد. سشرق نیز با تعدیل منفی سود سال ۹۳ خود را از ۲۶۰ به ۱۳۵ رسانید و از آن طرف با رشد ۱۲۲ درصدی سود سال ۹۴ خود را ۳۰۳ ریال اعلام نموده است. سهم بنظر مقداری بالا باز شد باتوجه به وضعیت مالی در سال ۹۳ بنظر خرید در قیمتهای زیر ۱۷۰ مناسب می بود.

گروه فلزی و معدنی، فولاد یکی از کم ریسک ترین سهمهای بلندمدت بازار به سمت ۲۴۰ میرود سهم فروش خوبی در بورس کالا داشته است در سه ماهه اول سال ۱۶۰۰ میلیارد تومان و از تیر تا حالا ۱۸۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است و فعلا سهم در فاز اصلاح است حمایت اصلی سهم در ۲۳۱ می باشد. فولاژ نیز که دارای حمایت تاریخی ۲۵۰ تومان است سهم در قیمتهای ۲۸۸ مورد توجه قرار گرفت و امروز مثبت بود در صورت بازگشت به محدوده ۲۸۰ سهم قابل بررسی است. ذوب نیز در این قیمتها ریسک چندانی ندارد و  به نظر در محدوده ۲۵۰  قابل بررسی است. فملی باتوجه به افزیش مس جهانی فردا میتواند در منفی کامل و محدوده ۲۳۰ قابل توجه باشد. گروه معدنی خبر خوب برای گروه “مبنی بر پرداختی سنگ آهنی ها که ۵  درصد از فخوز بوده و ۶۰ درصد آن را فولادی ها و ۴۰درصد آن را سنگ آهنی ها پرداخت میکردند از بودجه حذف و فقط بهره مالکانه از سال آتی اجرایی خواهد شد.” بود. کگل در محدوده زیر ۵۰۰ معرفی شده بود سهم به سمت بالای ۵۶ در حرکت است در صورت اصلاح و برگشت به محدوده زیر ۵۰۰ سهم قابل بررسی است. کچاد در محدوده زیر ۵۳۰ و همچنین ومعادن در ۲۶۰ قابل بررسی است.باما در محدوده ۹۲۰ ریسک چندانی ندارد در صورت افت به این محدوده سهم قابل بررسی است. کبافق نیز به سمت مقاومت ۴۹۵ میرود مقاومت بعدی سهم ۶۱۱۰ ریال می باشد همچنین سهم در ۴۱۴۸ دارای حمایت اولیه است. کطبس نیز به سمت اصلاح است حمایت اولیه سهم در ۳۷۰ قرار دارد.

گروه لاستیک نیز با خبر افزایش ۸ درصدی نرخ مواجه بودند پکویر به سمت ۱۸۵۰ تومانی شدن میرود این سهم در محدوده ۱۶۳۰ در سایت مناسب ارزیابی شده بود. پتایر نیز مقاومت اولیه ۴۷۰ را در پیش دارد.

گروه دارو در مثبت فردا پرعرضه تر خواهد بود در صورتی که در روزهای قبل و در قیمتهایی که عرض شد خرید داشته اید بنظر شناسایی سود منطقی است. این گروه دیگر باید منتظر گزارشهای ۶ ماهه جهت حرکت مجدد باشد. داسوه در صورت بازگشت به قیمتهای زیر ۱۱۰۰ و دجابر در محدوده زیر ۷۳۰ قابل بررسی هستند.

سایر بخش های بازار

وصندوق با کمک معاملات بلوکی خود را به ۴۰۰ رسانید و مجدد در حال برگشت است سهم باتوجه به پیش بینی سال اتی در قیمتهای زیر ۳۶۰ با دید بلندمدت قابل بررسی است.

همراه در صورت افت به محدوده ۳۰۰۰ قابل بررسی است.

رمپنا در منفی فردا و در قیمتهای زیر ۶۳۰ با دید بلندمدت قابل بررسی است.

بمپنا نیز در صورت افت به محدوده زیر ۱۰۵۰ قابل بررسی است.

حسینا امروز مثبت شد ولی سهم در  سهم در محدوده زیر ۳۸۰۰ با دید نوسان و حد ضرر ۳۶۰۰ قابل بررسی است.

لابسا در ۵۲۵ خمایت اولیه و در ۴۹۰ حمایت اصلی دارد در صورت افت به این محدوده قابل بررسی است.

ونفت در صورت افت به محدوده زیر ۲۰۰ و واتی نیز در قیتهای ۳۵۰ و وصنعت نیز در ۲۰۰ قابل بررسی است. و بیمه در محدوده ۱۲۰ با دید نوسان قابل بررسی است.

وغدیر فردا معامله بلوکی دارد سهم در قیمتهای ۷۹۸ تومان عرضه میشود در صورت معامله میتواند سهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد بنظر با دید افزایش سرمایه ۱۰۰ درصد و دید بلندمدت خرید سهم در محدوده زیر  ۶۴۰  قابل بررسی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی