شبکه مجازی حسابداران ایران

IRAN Accountants Virtual Network
 
چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۳۸ ب.ظ

تحلیل 26 شهریورماه 93 بورس

تحلیل چهارشنبه 26 شهریورماه 93 بوررس اوراق بهادار

 

فایل تحلیل چهار شنبه 26 شهریورماه 93 بوررس اوراق بهادار جهت دانلود قرار داده شده است.

تهیه کننده: وبسایت تحلیلی خبری بورس 360

 

شهریو دارد به آخر میرسد و روزهای بسیار حساسی را نیز در این آخرین روزهای تابستان به همراه دارد. تنها ۴ روز کاری از این ماه باقی مانده است. بازاری که همراه با مذاکرات ایران در نیویورک همراه است. شهریوری که به غیر از سه روزکاری کلا رنگ سبز به خود ندید و خزانی را برای بازار رقم زده بود. بازار امروز با رشد ۶ واحدی خود را به ۷۱۴۰۸ رساند. حمایت ۷۱۶۰۰ به مقاومتی برای شاخص تبدیل شده و بازار به سمت رسیدن به این محدوده است. ارزش معاملات امروز به مدد بلوک در ومعادن، تاپیکو، و … بعد از مدتها توانست به رقم ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

به علت کمبود نقدینگی حرکت و موج سواری بر روی سهم های کوچک بنیادین صورت میگیرد سهم هایی که به سرعت میتواند رشد کنند و نیاز به نقدینگی چندانی نیست. بازار این روزها بشدت منتظر است و در یک حالت دو راهی قرار دارد فروشنده خاصی در بازار نیست و از طرفی خریدار خاصی هم وجود ندارد همه منتظر هستند خبری خوش بیاید البته بنظر نباید خیلی زیاد خوش بین بود. در صورتی که توافق مذاکرات و رفع تحریم ها را شاهد باشیم بنظر میتوان به آینده روشن بازار امیدوار بود.

خبرهای مهم پیرامون بازار

رهبر انقلاب پس از مرخص شدن از بیمارستان درباره رد درخواست آمریکا برای همکاری علیه داعش سخنان مهمی بیان و تاکید کردند: هدف آمریکا از طرح مبارزه علیه داعش حضور نظامی در منطقه است. ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله‌ی داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.

دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان امروز به  نیویورک رفت و دکتر روحانی رییس جمهور هم  فردا تهران را به مقصد نیویورک ترک می کند. . شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد فردا در مقر این سازمان در شهر نیویورک افتتاح خواهد شد.  رئیس جمهور کشورمان دومین سخنران نشست صبح روز پنج شنبه خواهد بود. پیش از سخنرانی رئیس جمهور کشورمان، رئیس جمهور کامرون نطق خود را ایراد خواهد کرد. فردا اوباما سخنرانی خواهد داشت که بسیار مهم است. کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، هیچ برنامه ای برای دیدار با ولادیمیر پوتین و حسن روحانی، همتایان روس و ایرانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ندارد.

عراقچی در یک گفتگوی خبری عنوان داشت دست یافتن به توافق در نیویورک مشکل است. در خصوص انرژی هسته ای اختلاف بر سر طراحی مجدد راکتور اراک و PMD هنوز باقیست. و به طریقی چیزی در حدود ۳۰ درصد اختلافات باقی مانده است.

روانچی: در صورت وجود اراده سیاسی در کشورهای ۱+۵ ، جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا مذاکرات به نتیجه برسد و توافق جامع میان طرفین امضا شود.

وزیر امور اقتصادی: تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره‌مندشود.

رئیس سازمان بورس از عرضه فیزیکی و سلف نفت کوره خبر داد و گفت: ‌با هماهنگی‌های وزارت نفت، قرار است عرضه فیزیکی و سلف نفت کوره از سوی شرکت ملی نفت ایران انجام شود و امیدواریم ماه آینده شاهد عرضه فیزیکی و سلف این محصول در بورس انرژی باشیم.

دلار در بازار داخلی به ۳۲۰۲ رسید و هم اکنون در محدوده ۳۱۹۰ در حال معامله است و روند کاهشی دارد گویا خبر تزریق دلار پتروشیمی فارس عامل روند کاهشی بوده است و سکه بهار آزادی در بازار نیز با کاهش ۲ هزار تومانی به ۹۳۱ هزار تومان رسیده است. قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی با رشد همراه بوده و  آلومنیوم به ۱۹۸۱دلار، سرب ۲۱۳۱ دلار، روی ۲۲۸۶ دلار و مس با روند به ۶۹۹۴ دلار رسید همچنین نفت سبک آمریکا با کاهش به ۹۳٫۸۷ دلار رسید.

بازار فردا

گروه خودرو، خودرو با حمایت بسیار مناسب به سطوح بالای ۲۴۰ رسید سهم با شایعه هایی مبنی بر سود ۴۶۰ ریالی در بازار همراه است و فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومان اموال خود سهم در گزارش ۶ ماهه قطعا وضعیت بهتری را نشان خواهد داد و میتواند با حمایت به بالای ۲۵۰ و محدوده ۲۶۰ برسد حمایت اصلی و محکم سهم در قیمت ۲۲۵ می باشد. خساپا نیز در ۱۱۰ حمایت خوبی دارد و سهم به بالای ۱۲۰ رسیده است در صورت حمایت جدی از سهم به بالای ۱۳۰ میتواند برسد سهم دارای خبر فروش ۷۰۰ میلیارد تومان دارایی مازاد و صادرات تیبا به روسیه و غنا می باشد همچنین تولید شرکت رشد داده و اخیرا نیز درخواست استخدامی منتشر نموده است. در خپارس امروز خبری از عرضه های مثل دیروز نبود و سهم در محدوده ۶۴ تومان قرار گرفت دیروز بسیار تلاش شد تا سهم امروز به این وضیعت قرار گیرد سهم بنظر میتواند پایینتر نیز بیاید توصیه به ورود در این سهم نداریم. ورنا در ۱۰۰ تومان دارای حمایت مناسبی است و در صورت افت به محدوده ۹۰ قابل بررسی است. خبهمن فردا در قیمتهای منفی و محدوده ۱۴۰ قابل بررسی است. خلنت در صورت بازگشت به زیر ۲۸۰ خرید مناسبی میتواند باشد. در قطعه سازها خکار،خمحرکه و خموتور، ختور نیز جهت نوسان قابل بررسی است. خزامیا نیز در صورت افت به محدوده ۱۰۰ تومان جهت نوسان قابل بررسی است.

گروه شیمیایی و پتروشیمی، در فارس سهم در محدوده ۱۳۵۰ دارای حمایت است امروز به ۱۴۰۸ نیز رسید خبرهایی مبنی بر تزریق دلار شرکت به بازار نیز امد که امروز گویا باعث کاهش قیمتی دلار نیز شد سهم در قیمتهای زیر ۱۳۵۰ ریسک چندانی با دید یک ساله ندارد. پارسان در ۷۴۰ حمایت میشود این سهم جزو سهم های ارزنده بازار با ریسک اندک است و میتواند در میان مدت به ۹۰۰ برسد. جم نیز به محدوده ۹۰۰ نزدیک میشود سهم امروز در ۹۱۰ معامله شد خرید سهم در قیمتهای زیر ۹۰۰ و بخصوص ۸۸۰ قابل بررسی است.. شیران سهمی که در ۶۹۰ معرفی شد امروز با معاملات مثبت و با حمایت حقوقی به ۷۶۶۷ رسید این سهم توسط صنعت و معدن که میخواهد شیران را بفروشد آهسته آهسته بالا میرود مقاومت پیش روی سهم ۸۰۰ تومان می باشد و در صورت بازگشت به زیر ۷۰۰ قابل بررسی است. تاپیکو امروز جهت مجمع شنبه متوقف شد سهم مجمع فوق العاده جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه در تاریخ ۲۹ شهریور و مجمع تقسیم سود را دارد خبرهایی مبنی بر تقسیم سود ۵۰ و یا ۷۰ تومانی به جای ۱۰۰ تومان به گوش میرسد  افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی نیز در دستور کار شرکت هست که در بخش کداخوانی خبر مربوط به افزایش سرمایه درج گردیده است خبرهایی مبنی بر افزایش سرمایه ۵۰ درصدی به جای ۱۰۰ درصدی به گوش میرسد. شپلی به علت زیان ده بودن وضعیت جالبی ندارد توصیه به ورود در این سهم نمیشود. کرماشا در قیمتهای ۶۸۰ و شاراک در ۷۰۰ قابل بررسی است. زاگرس نیز در حالت تثبیت ۲۳۰۰ است.

گروه ساختمانی، ثرود نیز همانطور که عرض شد در محدوده ۴۰۰ پرعرضه است سهم در محدوده زیر ۳۷۰ خوب خرید میشود جهت نوسان خرید در زیر ۳۷۰ با حد ضرر ۳۶۰ قابل بررسی است خرید کم ریسک سهم در محدوده ۳۵۰ می باشد. ثاخت نیز به سمت ۱۲۰ و حمایت میرود ولی توصیه ای چندانی نمیشود. ثتران نیز در محدوده ۲۱۰ و بخصوص ۲۰۰ قابل بررسی است. آ س پ در قیمتهای زیر ۱۵۰ و بخصوص ۱۴۵ با دید نوسان قابل بررسی است. وآذر واقعا خلاف مسیر در حرکت است، سهم های کوچکی که اسیر سفته بازی ها میشوند تا دیروز که همه بازار منفی بود صف خرید داشت والان که بازار در حال مثبت شدن است صف فروش در ۲۶۴۷۴است توصیه ای به ورود سهم نمیشود. وساخت در قیمتهای ۲۴۰ و ثشاهد در زیر ۱۸۰ و بخصوص ۱۷۰ با دید نوسان قابل بررسی است.

گروه سیمانی، این گروه در اصلاح بوده و بنظر تا اوضاع عراق آرام نگیرید فشار فروش در این گروه نیز آرام نخواهد گرفت. ستران سهمی که در این گروه فروش مناسبی دارد در محدوده ۳۷۰ و بخصوص ۳۶۰ ریسک چندانی ندارد با دید میاندمدت سهم قابل بررسی است. سکارون جزو سهم هایی با بنیاد خوب در این گروه است سهم در محدوده ۵۸۰ دارای حمایت اصلی است و بنظر در این قیمت ها ریسک چندانی ندارد. ساراب در ۲۲۰ حمایت مناسبی دارد و با دید نگهداری سهم ریسک چندانی ندارد. سفارس نیز در مجمع خود ۳۲۰ ریال سود مصوب نمود. سهرمز نیز با تعدیل مثبت ۷۱ درصدی به علت فروش نیروگاه گیلان مواجه شده است و دو سهم متوقف هستند. سیمان بهبهان نیز که عمده صادراتش به عراق است این روزها حال و روز خوبی ندارد.

گروه فلزی و معدنی، فولاد یکی از کم ریسک ترین سهمهای بلندمدت بازار به سمت ۲۴۰ میرود سهم فروش خوبی در بورس کالا داشته است و فعلا سهم در فاز اصلاح است حمایت اصلی سهم در ۲۳۱ می باشد.. فولاژ نیز که دارای حمایت تاریخی ۲۵۰ تومان است سهم در قیمتهای زیر ۲۸۰ و  بخصوص در ۲۷۰ قابل بررسی است. ذوب نیز در این قیمتها ریسک چندانی ندارد و  به نظر در زیر ۲۶۰ قابل بررسی است. فملی باتوجه به افزیش مس جهانی فردا میتواند در منفی کامل و محدوده ۲۳۰ قابل توجه باشد. گروه معدنی خبر خوب امروز برای گروه “مبنی بر پرداختی سنگ آهنی ها که ۵  درصد از فخوز بوده و ۶۰ درصد آن را فولادی ها و ۴۰درصد آن را سنگ آهنی ها پرداخت میکردند از بودجه حذف و فقط بهره مالکانه از سال آتی اجرایی خواهد شد.” بود. کگل در محدوده زیر ۵۰۰ و بخصوص ۴۸۰ و کچاد در محدوده زیر ۵۳۰ و همچنین ومعادن در ۲۶۰ قابل بررسی است.

در گروه قندی خبرهای افزایش نرخ شکر مطرح بود قندی هایی که گزارشهایی جالبی نداده بودند امروز با صف خرید مواجه شده بودند در این گروه بهترین سهم قپیرا است که سهم با بنیاد بسیار خوبی است. قند لرستان افزایش سرمایه دارد و بنظر هدف قیمتی بالای ۳۲۰۰ دارد.

گروه دارو با خبر افزایش نرخ ۱۵ درصد و گزارشهای ۶ ماهه مناسب همراه است. داسوه بنظر به سمت بالای ۱۳۰۰ میرود این سهم در قیمتهای ۱۰۰۰ معرفی شده بود. دجابر را در ۷۰۰ معرفی کردیم سهمی که بنیاد مناسب و گزارش خوبی را نیز خواهد داشت سهم به ۸۰۰ رسیده هدف قیمتی ۱۰۰۰ تومان دارد مقاومت سهم در ۹۰۰ می باشد در صورت اصلاح قیمت به محدوده زیر ۷۲۰ سهم قابل بررسی است.

سایر بخش های بازار

وصندوق با کمک معاملات بلوکی خود را به ۳۹۸ رسانید سهم باتوجه به پیش بینی سال اتی در قیمتهای زیر ۳۶۰ با دید بلندمدت قابل بررسی است.

همراه در صورت افت به محدوده ۳۰۰۰ قابل بررسی است.

حسینا امروز با خبر شایعه پوشش ۲۵ درصدی در ۵ ماه اول سال سهم به سمت صف فروش رفت هرچند در نهایت صف فروش جمع شد ولی آخرین معاملات سهم در منفی کامل بود سهم در محدوده زیر ۳۷۰۰ با دید نوسان و حد ضرر ۳۵۰۰ قابل بررسی است.

وبیمه امروز صف خریدش چند بار توسط حقوقی عرضه شدو در نهایت به ۱۴۱۵ و مثبت ۲٫۱۵ رسید.

لابسا در ۵۲۵ خمایت اولیه و در ۴۹۰ حمایت اصلی دارد در صورت افت به این محدوده قابل بررسی است.

ونفت در صورت افت به محدوده ۲۳۰ و واتی نیز در قیتهای ۳۵۰ و وصنعت نیز در ۲۰۰ قابل بررسی است.

وغدیر دوشنبه معامله بلوکی دارد سهم در قیمتهای ۷۹۸ تومان عرضه میشود بنظر با دید افزایش سرمایه ۱۰۰ درصد و دید بلندمدت خرید سهم در محدوده زیر  ۶۴۰  قابل بررسی است.

نظرات  (۱)

خدا به داد سهامدارهای خرد بیچاره برسه این روزا!
http://www.hegzaco.com
پاسخ:
سلام
پیشنهاد میکنم در این بازار نابه سامان به سراغ شرکتهایی بروید که حرکت قیمتی سهام آنها تکنیکالی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی