شبکه مجازی حسابداران ایران

IRAN Accountants Virtual Network
 
سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ق.ظ

تحلیل کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

تحلیل کنکور سراسری کارشناسی ارشد

داوطلبانی که آماده کنکور کارشناسی ارشد سال 94 می شوند باید آشناییت مناسبی از  سوالات طراحی شده در کنکور داشته باشند که این امر با بررسی کنکور سالهای گذشته محقق می شود. «انشااله»

ما در این مطلب سعی کرده ایم به تحلیل سه ساله کنکور کارشناسی ارشد حسابداری در سالهای 1391، 1392، 1393 بپردازیم و به تفکیک به هر یک از دروس پرداخته ایم

 

برای مشاهده تحلیل به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

تحلیل آزمون سال 91 کارشناسی ارشد حسابداری

 

 

 

حسابداری صنعتی

 

 

در آزمون کارشناسی ارشد رشته حسابداری سال 91 (بهمن 90)، از درس حسابداری صنعتی 20 سوال مطرح شده بود و بودجه‌بندی سوالات به صورتی بود که مباحث مربوط به هزینه‌یابی یعنی هزینه‌یابی مرحله‌ای و هزینه‌یابی استاندارد 3 سوال مطرح شده بود که در واقع این 2 فصل، مهمترین فصل‌های کتاب محسوب می‌شوند. از مباحثی مثل تجزیه و تحلیل بهای تمام شده، تجزیه و تحلیل هزینه‌ها جهت تصمیم‌گیری و بودجه‌بندی سرمایه‌ای، هر کدام 2 سوال مطرح شده بود. از سایر فصول از قبیل تجزیه و تحلیل سربار ساخت، کلیات و مفاهیم،‌ تجزیه و تحلیل (CVP)، هزینه‌یابی جذبی و مستقیم، محصولات مشترک و فرعی، بودجه‌بندی و موضوعات جدید، هر کدام یک سوال در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 مطرح شده بود

 

 

سوالات درس حسابداری صنعتی در سال 91، نسبت به آزمون کارشناسی ارشد سال 90 و 89 مفهومی‌تر و از نظر درجه سختی نسبت به 2 سال گذشته دشوارتر بود. در این درس نیز مثل سایر دروس تخصصی سعی شده بود که سوالات تکراری و شبیه سال‌های گذشته نباشد

 

 

یکی از نکات قابل توجه در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 حسابداری صنعتی این بود که یکی از سوالاتی که در مورد تعداد بهینه سفارش مطرح شده بود بیشتر به مباحث مدیریت مالی مربوط می‌شد و این نوع سوال برای اولین بار بود که در درس حسابداری صنعتی مطرح شده بود.

 

 

 

حسابداری مالی

 

 

در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 (بهمن 90) رشته حسابداری، 2 تغییر عمده و اساسی نسبت به آزمون سال گذشته ایجاد شده بود، اول اینکه زمان کلی آزمون از 240 دقیقه به 210 دقیقه کاهش پیدا کرد. دوم این‌که، تعداد سوالات درس تخصصی حسابداری مالی از 30 سوال به 20سوال کاهش پیدا کرد

 

 

در درس حسابداری مالی، بودجه‌بندی سوالات به صورتی بود که از مبحث حسابداری وجوه نقد 3سوال، سرمایه‌گذاری‌ها 2 سوال، دارایی‌های ثابت 2سوال و صورت‌های مالی تلفیقی 5 سوال مطرح شده بود. سایر سوالات از مباحثی مثل صورت‌های مالی اساسی، موجودی مواد و کالا، شرکت‌های تضامنی،‌ تسعیر ارز، حسابداری کالای امانی، پیمان‌های بلندمدت و حسابداری اجاره‌ها بود که از هر کدام 1 سوال مطرح شده بود

 

 

در مورد سوالات درس حسابداری مالی به چند نکته می‌توان اشاره کرد

 

 

فصل مربوط به صورت‌های مالی تلفیقی بیشتر از سایر مباحث مورد توجه طراح قرار گرفته و بیشترین تعداد سوال‌ها از این فصل طرح شده است

 

 

سوالات نسبت به سال گذشته مفهومی‌تر بوده و سعی شده بود سوال‌های طراحی شده از قالب کلیشه‌ای و تکراری سال‌های قبل خارج شود

 

 

از برخی مباحث که در سال‌های قبل کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت، سوال طرح شده بود، مثل فصل حسابداری اجاره‌ها
یکی از سوالات این درس مربوط به استانداردهای جدید بود. (ساخت املاک(

 

 

 

حسابرسی

 

 

در آزمون کارشناسی ارشد رشته حسابداری سال 91 (بهمن90)، از درس حسابرسی 20 سوال طرح شده بود
در این درس، همانطور که انتظار می‌رفت، بیشتر سوال‌ها از فصل گزارش حسابرسی (12سوال) مطرح شده بود که در واقع %60 سوالات را هرساله به خود اختصاص می‌دهد. از مباحث کنترل‌های داخلی و حسابرسی موجودی کالا هر کدام 2 سوال و از فصولی مثل حرفه حسابرسی، شواهد حسابرسی و نمونه‌گیری، ریسک حسابرسی و حسابرسی حسابهای دریافتنی هر کدام 1 سوال مطرح شده بود

 

 

در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 سعی شده بود، سوالات مفهومی‌تر و سخت‌تر از سال قبل طرح شود که این امر در قالب «طولانی‌ شدن متن سوالات» و «توضیحات مبهمی» قابل مشاهده بود. در کل در درس حسابرسی می‌توان با تمرکز بر تعدادی از فصول که نسبت به سایرین از اهمیت بیشتری برخوردار است، درصد قابل قبولی کسب کرد. این روند در سال‌های گذشته وجود داشته و در سال 91 نیز ادامه داشت

 

 

نکته‌ای که در این درس باید به آن اشاره کرد این است که برخی از سوالاتی که جزء فصل گزارش حسابرسی، طبقه‌بندی شده به نوعی به سایر مباحث نیز مربوط می‌شود و برای پاسخگویی به آنها داشتن اطلاعاتی از سایر مباحث نیز مورد نیاز است.

 

 

 

زبان تخصصی

 

 

در آزمون کارشناسی ارشد حسابداری سال 91 (بهمن 90)، مانند سال گذشته 15 سوال تخصصی زبان تخصصی مطرح شد. از لحاظ ضریب سختی سوالات سال 91 و 90 تقریباً در یک سطح بودند. تعداد سوالاتی که بدون خواندن متن و با تسلط به لغات تخصصی قابل پاسخگویی بودند در سال 90، 4 سوال و در سال 91، 3 سوال بود. در تحلیل سوالات زبان تخصصی حسابداری تقسیم‌بندی سوالات به دو بخش لغات تخصصی و درک مطلب با این هدف بوده است که داوطلبان گرامی متوجه باشند پاسخ‌دهی به سوالات زبان تخصصی دو توانایی ایشان را می‌طلبد

 

 

1ـ تسلط به لغات تخصصی 

 

 

2ـ تسلط به مهارت‌های 16 گانه درک مطلب 

 

 

توجه داشته باشید که حتی برای پاسخ‌دهی به سوالات درک مطلب نیز باید لغات تخصصی را بدانید. اما مهارت‌های 16گانه برای نیل به این هدف است که اگر داوطلبان در آزمون ارشد به متونی برخوردند که مشکل بوده یا غیر قابل فهم است برای پاسخ‌دهی به سوالات از مهارت‌های 16گانه درک مطلب استفاده کنند

 

 

 

 

 

 

تحلیل آزمون سال 92 کارشناسی ارشد حسابداری

 

 

 

حسابرسی

 

 

آزمون کارشناسی ارشد سال 92 (بهمن 91)، رشته حسابداری در یک روز برگزار شد و مدت زمان امتحان 3 ساعت و 30 دقیقه بود. تعداد سؤالات آزمون کارشناسی ارشد در تمام درسها بدون تغییر تعداد سؤالات درس حسابرسی نیز از 20 عدد بود. نکتهای که در مورد سؤالات کارشناسی ارشد حسابداری به چشم میخورد این بود که در درس حسابرسی با مطالعه سؤالات کنکور سراسری سال های گذشته امکان پاسخ گویی به تعداد زیادی از سؤال ها وجود داشت. نکته دیگر کاهش سؤالات مبحث گزارشگری و افزایش سؤالات مربوط به کنترل های داخلی و شواهد حسابرسی بود و اینکه در سؤالات جدید طوری سؤالات مطرح شده بودند که بتوان با استاندارد های قدیمی و جدید بتوان به سؤالات پاسخ داد.

 

 

به عبارتی برای اینکه دانشجو بتواند سؤالات حسابرسی را در زمان مناسب حل کند باید قبلا تمام تست های کنکور سراسری را مطالعه کرده باشد.

 

 

 

 

 

حسابداری مالی

 

 

تعداد سؤال‌های کنکور کارشناسی ارشد رشته حسابداری سال 92 (بهمن91) همانند تعداد سؤال‌های کنکور سال 91 (بهمن90) بوده و تغییری از نظر تعداد سؤال‌ها ایجاد نشده است، همچنین زمان برگزاری کنکور نیز همانند سال قبل سه ساعت و نیم بود.

 

 

نکته‌ای که در مورد درس حسابداری مالی قابل توجه است این می باشد که با کاهش تعداد سؤال‌ها از کنکور سال 91(بهمن90) از 30 سؤال به 20 سؤال دیگر هیچ‌گونه سؤالی از حسابداری دولتی طرح نشده است. در کنکورهای قبل از کنکور سال 91(بهمن90) معمولاً 2 یا 3 سؤال از حسابداری دولتی طرح می‌شد.

 

 

در حسابداری مالی فصل های صورت های مالی اساسی و صورت های مالی تلفیقی دو فصلی هستند که بیشترین تعداد سؤال را به خود اختصاص می دهند.در کنکور سال 91(بهمن90) از فصل صورت های مالی اساسی 3 سؤال و از فصل صورت‌های مالی تلفیقی 4 سؤال آمده بود. در کنکور سال 92 (بهمن91) نیز از فصل صورت های مالی اساسی 4 سؤال و از فصل صورت‌های مالی تلفیقی 4 سؤال طرح شده است.

 

 

کنکور چند سال اخیر نشان داده است که از فصل‌های دارایی‌های غیر جاری، سرمایه‌گذاری‌ها و موجودی کالا حتماً حداقل یک سؤال طرح شده است (در بعضی موارد بیش از یک سؤال).

 

 

نکته دیگر این است که در سال‌های اخیر از استانداردهای حسابداری ایران نیز سؤال طرح شده است. به طور مثال در کنکور سال قبل(91) یک تست از استاندارد حسابداری شماره29 )یعنی فعالیت‌های ساخت و املاک( آمده بود و در کنکور سال جاری (92) نیز از استاندارد حسابداری شماره8 )یعنی موجودی مواد و کالا( سؤال طرح شده است.

 

 

برای اینکه داوطلب بتواند به تست‌ها پاسخ دهد باید مفاهیم را بداند در غیر اینصورت با حفظ کردن و یا فقط زدن تست‌های سال‌های قبل نمی‌تواند درصد چندان خوبی بدست آورد.

 

 

 

حسابداری صنعتی

 

 

تعداد سؤال‌های درس حسابداری صنعتی در کنکور سال92 (بهمن91) مشابه تعداد سؤال های کنکور سال91(بهمن90)،20سؤال بود.از کنکور سال91(بهمن90) تعداد سؤال ها از 30سؤال به 20سؤال کاهش پیدا کرده است.زمانی که تعداد سؤال‌ها 30 سؤال بود گفته می شد که سؤال ها ساده هستند اما با کاهش سؤال ها به نظر می رسد سؤال های ساده حذف شده است و سؤال های صنعتی یک مقدار سخت تر شده‌اند، البته حرکت به سمت مفهومی تر شدن سؤال‌ها نیز کاملاً مشهود است.

 

 

در درس صنعتی سؤال‌ها معمولاً بین فصول پخش می‌شوند و تقریباً از تمامی فصول سؤال طرح می‌شود که البته فصل‌های انحرافات (هزینه‌یابی استاندارد)، هزینه‌یابی مرحله‌ای و تجزیه و تحلیل هزینه، حجم، سود از مهمترین فصل‌ها هستند.

 

 

برای اینکه داوطلب بتواند به سؤال‌های صنعتی پاسخ دهد باید مفاهیم را بداند زیرا این درس یک درس محاسباتی می‌باشد و اگر داوطلب مفاهیم را نداند در محاسبات دچار اشتباه می‌شود. در سؤالات معمولاً نکته خیلی پیچیده‌ای وجود ندارد و با تسلط بر مطالب می‌توان به آن‌ها پاسخ داد.

 

 

 

ریاضی عمومی

 

 

سؤالات ریاضی عمومی رشته‌های حسابداری و مدیریت در آزمون کارشناسی ارشد 92، به لحاظ تعداد تغییری نداشت و مانند چند سال اخیر 25 سؤال بود.

 

 

به لحاظ ضریب سختی به نظر می‌رسد آزمون امسال کمی راحت‌تر از آزمون سال قبل بود و تقریباً تمام سؤالات به طور کاملاً استاندارد طرح شده بودند. فقط دو سؤال غیر تکراری بود که شبیه آن‌ها را قبلاً نداشتیم. به لحاظ بودجه‌بندی 2 سؤال از فصل تابع، 4 سؤال از فصل حد و پیوستگی، 1 سؤال از بسط دو جمله‌ای، 6 سؤال از فصل مشتق و کاربرد آن، 2 سؤال از فصل انتگرال و کاربرد آن، 5 سؤال از فصل توابع چند متغیره، 1 سؤال از فصل کاربرد ریاضیات در اقتصاد، 1 سؤال از فصل معادلات دیفرانسیل و بالاخره 3 سؤال از فصل ماتریس مطرح شده بود.

 

 

همانند سالیان گذشته به نظر می‌رسد فصول توابع چند متغیره و ماتریس از اهمیت خاصی برخوردار هستند و بعد از آن‌ها فصول مشتق و کاربرد آن و همچنین حد و پیوستگی حائز اهمیت می‌باشند.

 

 

به داوطلبان رشته‌های مدیریت و حسابداری که سال آینده قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارند، توصیه می‌کنیم تمام مطالب را به طور کامل بخوانند و طبیعتاً مباحث پر اهمیت‌تر را با حل تست‌های بیشتر مرور کنند و از بررسی و حل تست‌های 10 سال گذشته غافل نشوند.

 

 

 

 

آمار و احتمالات

 

 

درآزمون کارشناسی ارشد سال 92 (بهمن 91)، همانند سال گذشته 15 سؤال آمار و احتمال طرح شده بود.که در مقایسه با سؤالات سال قبل نکات قابل توجهی وجود داشت که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

 

 

در ابتدا باید گفت که ضریب سختی سؤالات کمی از سال گذشته بیشتر بود و شاید دلیل این موضوع را بتوان محاسباتی بودن سؤالات دانست.

 

 

سؤالات امسال شاید به دلیل محتوا فرقی با سؤالات سال 91 نداشت اما به دلیل طولانی بودن راه حلها ،سؤالات امسال را متمایز کرده بود .از نکات قابل توجه دیگر می توان به طرح کردن 2 سؤال از فصل"آزمون فرض "اشاره کرد که در سال گذشته سؤالی مطرح نشده بود. از شباهت‌های سؤالات امسال با سؤالات سال گذشته هم می‌توان به تعداد سؤالات از فصل "آمار توصیفی" (4 سؤال) اشاره کرد. پراگندگی سؤالات امسال نیز تقریباً همانند سال گذشته بود که به اهمیت فصل اول (آمار توصیفی) همچنان باید دقت کرد.

 

 

با توجه به سؤالات این چند ساله و به خصوص امسال می‌توان نتیجه گرفت که برای موفقیت در این درس نیاز به تکرار و تمرین و حل کردن مسایل تا انتها می‌باشد و فقط فهم صورت سؤال، شرط لازم برای حل مساله است و سؤالات سال 92 این موضوع را به وضوح نشان داده بود.

 

 

 

 

 

 

 

تحلیل آزمون کارشناسی ارشد سال 93 حسابداری

 

 

 

آمــار

 

 

در کنکور امسال به طور کلی 15 سؤال از آمار و 2 سؤال از مباحث احتمال و آنالیز ترکیبی آمده بود که این 2 سؤال را می‌توان در مباحث ریاضی نیز در نظر گرفت. البته یکی از این 2 سؤال تا حدودی سخت و وقت‌گیر بود و نیاز به دقت در صورت سؤال و حل داشت، اما به طور کلی سؤالات در سطح متوسطی بودند و سؤال بسیار دشواری که قابل حل کردن نباشد، در بین سؤالات مشاهده نمی‌شد.

 

 


امسال نیز مانند سال‌های گذشته سؤالات از مباحث: آمار توصیفی، احتمال، متغیرهای تصادفی، توزیع‌های آماری و رگرسیون و ضریب همبستگی آمده بود. سؤال مربوط به متغیرهای تصادفی تنها با تعریف تابع توزیع احتمال و کمی دقت قابل حل بود.

 

 


دانشجویان باید به این نکته اساسی توجه کنند که درس آمار دارای محاسبات است و با تمرین و مهارت، طریقه سریع انجام دادن محاسبات را فراگیرند تا دچار اشتباه نشوند. با توجه به اینکه در درس آمار به راحتی می‌توان درصد قابل قبولی بدست آورد، به داوطلبان عزیز توصیه می‌شود یک کتاب جامع که شامل درس‌نامه، مثال و تست‌های تألیفی فراوان باشد، را حتماً مطالعه فرمایند.

 

 

 

 

 

 

حسـابداری صنعتی

 

 

تعداد سؤالات درس حسابداری صنعتی در آزمون سراسری سال 93 همانند سال گذشته 20 سؤال بود. در نگاه اول می‌توان گفت که سؤالات بیشتر محاسباتی و بعضاً جدید (مربوط به حسابداری مدیریت) بودند. شاید بتوان گفت که سؤالات صنعتی سال 93 مشابه کنکورهای 1386، 1387 و 1388 بود. تعداد سؤالاتی که می‌شد در نگاه اول به آن‌ها پاسخ داد، 6 سؤال بود و با توجه به صورت سؤال‌ها که اغلب دارای اطلاعات زیادی بودند، لزوم حفظ تمرکز سرجلسه بسیار با اهمیت بود. همچنین برخی از سؤالات مربوط به حسابداری مدیریت بودند که در عین سادگی در بیشتر منابع حسابداری صنعتی یا مطرح نشده‌اند و یا با توجه به اینکه در آزمون‌های قبلی مطرح نشده بودند، مورد مطالعه داوطلبان قرار نگرفته است. در رابطه با سؤالات محاسباتی نیز لزوم تسلط به فرمول‌ها حائز اهمیت بود و داوطلبانی قادر به حل سؤال‌ها می‌شدند که قبلاً به تعداد کافی تست‌های سال گذشته و تست‌های تألیفی را خوب تمرین کرده باشند.

 

 

 

حسـابداری مـالی

 

 

تعداد سؤالات درس حسابداری مالی آزمون سراسری سال 93 همانند سال گذشته 20 سؤال بود. در نگاه اول می‌توان گفت که سؤالات اغلب مفهومی بودند. البته برخی سؤالات نیز از استانداردها مطرح شده بود که نیاز به مطالعه متن استاندارد داشت.
تعداد سؤالاتی که می‌شد در نگاه اول آن‌ها را حل نمود، 10 سؤال بود که به نظر سؤالاتی در حد ساده و متوسط بودند. تغییری که این آزمون نسبت به سال‌های قبل داشت، طرح سؤال از مباحثی بود که احتمال کمی برای طرح تست از آن‌ها وجود داشته و در کنکورهای سال قبل کمتر مورد علاقه طراحان قرار گرفته است مانند (مباحث گواهینامه حق تقدم، حسابداری دولتی، عملیات متوقف شده، هزینه مالی مخارج ساخت). همانند سال‌های گذشته از متن استاندارد نیز سؤالاتی مطرح شده بود که حدوداً 3 سؤال به طور مستقیم و 2 سؤال به طور غیر مستقیم در آزمون مورد پوشش قرار گرفته بود. از سؤالات مطرح شده 7 سؤال به صورت تئوریک و 13 سؤال محاسباتی بودند که از سؤالات محاسباتی نیز تعداد 5 سؤال آن بسیار وقت‌گیر بودند. با دید کلی به سؤالات می‌توان گفت که افرادی که درسنامه را به دقت خوانده بودند، باید بهتر قادر به حل سؤال‌ها باشند، چرا که از متن مباحث درس نیز 3 سؤال طرح شده بود. در رابطه با سطح سؤالات نیز حدوداً 10 سؤال در سطح راحت و متوسط بودند، 5 سؤال محاسباتی و وقت‌گیر و 5 سؤال دشوار بودند.

 

 

 

حسابرسی

 

 

تعداد سؤالات در حسابرسی در آزمون سراسری سال 93 همانند سال‌های گذشته (91 و 92)، 20 سؤال بود. در نگاه اول با داشتن یک مطالعه متوسط می‌شد به 12 سؤال پاسخ داد. با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش مبتنی‌بر تغییر منبع طرح سؤال از استانداردهای قدیمی به استانداردهای جدید، تعداد 2 سؤال به طور مستقیم از استاندارد گزارشگری و 3 سؤال به طور غیرمستقیم از استانداردهای گزارشگری مطرح شده بود. نکته جالب در طرح سؤالات این بود که در گزینه‌های مربوط به استانداردهای گزارشگری عناوین استفاده شده در استاندارد قدیمی نیز مطرح شده بود که اغلب جواب سؤال نبودند و با استفاده از آن‌ها هم می‌شد به رد گزینه نادرست پرداخت. با توجه به اینکه بخش زیادی از سؤالات حسابرسی از سؤال‌های سال گذشته مطرح می‌شوند در این آزمون نیز بالغ بر 12 سؤال مشابه سال‌های گذشته بود. در این آزمون همچنین از مباحثی که در سال‌های گذشته کمتر سؤال مطرح شده بود نیز سؤال طرح شده بود (مباحثی چون کاربرگ‌های حسابرسی، تدوین طرح کلی حسابرسی و آزمون معاملات). به طور کلی می‌توان گفت، سطح سؤالات مشابه سؤالات سال‌های گذشته بود و با مطالعه سؤال‌های سال‌های گذشته امکان کسب یک درصد معقول در این درس وجود داشت.

 

 

 

ریاضی عمومی

 

 

سؤالات ریاضی عمومی رشته‌ حسابداری در آزمون کارشناسی ارشد 93، به لحاظ تعداد سؤالات فرقی نکرده بود و همان 25 سؤال داده شده بود.

 

 

به لحاظ ضریب سختی نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته و سؤالات در یک سطح بودند. همچنین سؤالات به طور کاملاً استاندارد طرح شده بودند. فقط یک سؤال تا حدودی سخت بود که شاید دانشجو نتوانسته باشد به راحتی سؤال را پاسخ دهد. همانند سال‌های گذشته به نظر می‌رسد فصول مشتق و کاربرد آن از اهمیت خاصی برخوردار هستند و بعد از آن‌ فصل تابع حائز اهمیت می‌باشد.

 

 

به داوطلبان رشته‌ حسابداری که سال آینده قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارند، توصیه می‌کنیم تمام مطالب را به طور کامل بخوانند و طبیعتاً مباحث پر اهمیت‌تر را با حل تست‌های بیشتر مرور کنند و از بررسی و حل تست‌های 10 سال گذشته غافل نشوند.

 

 

 

 

 

 

امروز اولین روز از مابقی عمرماست

 

 

 

 

 

((حسابداری که تفکر نکند تنها یک حسابدار است و همیشه یک حسابدار باقی می ماند . فکر کنید ، سوال کنید، جواب سوال را مورد پردازش قرار دهید. )) و همیشه بخاطر داشته باشید ذکات علم نشر آن است .در این راه از طریق ایمیل مارا یاری نمایید.   iranavn@Gmail.com

 

 

 

 

موفق و پیروز باشید

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی